Kako pravilno menjati akumulator?

Postavljeno od administrator 14/11/2018 0 Komentar(a) Saveti,

Kako pravilno zameniti akumulator?

Akumulator je naprava koja se koristi u automobilima, a služi kao spremnik energije. U njemu se električna energija pretvara u hemijsku i to se naziva punjenje akumulatora te se potom prema potrebi može opet pretvoriti u električnu te se to naziva pražnjenjem. Koriste se za pokretanje motora s unutrašnjim sagorevanjem iako imaju relativno mali kapacitet. Međutim, usprkos ovom nedostatku, mnogo se koriste, jer su za sada jedini poznati i lako prenosivi spremnici s električnom energijom.
 

Danas se akumulatori po različitim cenama mogu nabaviti u svakoj trgovini autodelovima. Obično što je skuplji, to je i kvalitetniji, mada ne mora biti pravilo. Takođe, budući se radi o delu na vozilu do kojeg se lako dolazi, odnosno lako je dostupan, svaki vozač koji ima iole spretne ruke može ga promeniti sam, u svojoj garaži ili dvorištu.
 

Pre zamene trebate znati da u svakom akumulatoru ima opasne tečnosti, stoga se trebate zaštiti. Najbolje je uzeti zaštitne rukavice i naočare kako biste se zaštitili. Takođe, pre promene trebate ugasiti vozilo i izvaditi ključ iz brave za paljenje. Uz ovo trebate se i opremiti potrebnim alatom.
 

Evo kako promeniti akumulator u pet koraka:
 

1.korak – prvo treba odvrnuti držač akumulatora, a potom koristiti ključ kojim se otpusti spoj negativan pol akumulatora i nakon toga je odvojiti klemu. Kada ste ovo obavili za negativni pol sve treba ponoviti i za pozitivni. Bitno je da ključem nikako ne dodirujete oba pola u isto vreme.

2.korak – potom sledi podizanje akumulatora. Lagano ga podignite i izdignite iz kućišta u kojem stoji i odložite na sigurno mesto. Dobro je promešati pola litre vode i jednu kašikicu sode i u tu mešavinu staviti četkicu za zube i njome očistiti eventualna mesta na kojima se pojavila korozija. Nakon što ste to učinili, sve delove postolja trebate posušiti suvom krpom.

3.korak – novi akumulator kojeg ste već pre pripremili stavite u kućište. Pazite da dobro okrenete polove, da negativni i pozitivni budu okrenuti u pravičnom smeru, a nakon toga učvrstite držače.

4.korak – polove akumulatora dobro je premazati vazelinom kako bi se usporilo i sprečilo delovanje korozije.  Nakon što ste to učinili, negativnu klemu stavite na negativan pol, a pozitivnu na pozitivni.

5.korak – zatvorite haubu. Upalite motor i proverite radi li sve kako treba, odnosno pali li se motor bez problema. I to je to! Ako pali bez problema znači da ste odlično obavili posao i mi vam čestitamo!
 

Uz ovo treba znati da akumulator nikada ne sme ostati bez elektrolita jer bez njih jednostavno ne može raditi. Iz tog razloga potrebno je s vremena na vreme proveriti njihov nivo. Naime, normalnim radom akumulator ih gubi. Kada ih proveravamo, tečnost u akumulatoru mora prekrivati njegove ploče za otprilike 10 milimetara. Ako primetimo da je ima manje, treba dodati destilisanu vodu. Kiselinu ne treba dodavati jer se ona isparavanjem koncentriše, a ne gubi. Postoje akumulatori koji su deklarisani da im ne treba provera, međutim s vremena na vreme dobro je i njih proveriti, za svaki slučaj.
 

Često se umesto kupovine novog vadi stari akumulator i puni. Za to nam treba ispravljač. Punjenje ne bi trebalo biti veće od od 1/10 kapaciteta u Ah jer ako je veći, neće se dobiti pun kapacitet akumulatora. Punjenje se vrši preko ispravljača i tokom punjenja treba regulisati njegov napon.
 

Trajnost akumulatora zavisi o održavanju, ali i o tome kakav je. Kod olovnih je rok trajnosti ograničen na koje tri do četiri godine, a kod aku-baterija i manje, do dve godine. Ako nisu predviđeni za punjenje, ne treba se silom to činiti jer prilikom punjenja mogu eksplodirati.
 

Izvor: www.silux.hr

Komentariši